Loistava uutinen!
Nokia – Tampere junalippu maksaa nyt 2,90 EUR Tampereen ja Porin välin harvavuoroisella taajamajunalla. Matka-aika on 14 min. Tuo on pilkkahinta noin nopeasta, miellyttävästä ja turvallisesta matkasta keskustasta keskustaan ilman ruuhkia ja parkkipaikkojen kanssa vekslailua. Kaupanpäälle upeat maisemat Tammerkoskelle ja Pispalanharjulta Näsijärvelle (+ mahd. Nokianvirta, Siuronkoski ja Kulovesi). Voisiko esim. työ- tai kauppamatkaansa paremmin tehdä?
Pidän suorastaan pienenä ihmeenä, että Nokia tai Lempäälä ei ole lähtenyt rakentamaan yhdysparkkialueita asemien (Siuro, Nokia, Lempäälä, Sääksjärvi) seudulle aikaisemmin ja toisaalta ei ole järjestänyt kaupungin sisäistä lyhyttä liikennöintiä asemalle. Sama pätee näiden kuntien kaavoitukseen. Kulkuyhteyksiltään parhaat radanvarsipaikat ovat pääosin aivan toissijaisessa käytössä nyt.
Myös Ylöjärvellä uinutaan. Mainio ratayhteys on jäänyt kaikissa kaavoitushankkeissa täysin unholaan.
Kangasalan hiljaisuuden ymmärtää – rata kulkee melko kaukana. Toisaalta siellä suunnalla olisi Ruutana ja Orivesi, jossa potentiaalia saattaisi olla.
Tampereella pitäisi jo kovaa vauhtia valmistella radanvarsikaavoitusta ja seisakkeita Tampellaan, Amuri-Särkänniemeen, Pispalaan, Epilä/Tohloppiin, Tesomalle (tässä huom. uusi kauppakeskushanke!) ja Kalkkuun. Näissä matkustajamäärät toisaalta riittäisivät jo nyt.
Nokia – Tampere junalippu maksaa nyt 2,90 EUR Tampereen ja Porin välin harvavuoroisella taajamajunalla. Matka-aika on 14 min. Tuo on pilkkahinta noin nopeasta, miellyttävästä ja turvallisesta matkasta keskustasta keskustaan ilman ruuhkia ja parkkipaikkojen kanssa vekslailua. Kaupanpäälle upeat maisemat Tammerkoskelle ja Pispalanharjulta Näsijärvelle (+ mahd. Nokianvirta, Siuronkoski ja Kulovesi). Voisiko esim. työ- tai kauppamatkaansa paremmin tehdä?
Pidän suorastaan pienenä ihmeenä, että Nokia tai Lempäälä ei ole lähtenyt rakentamaan yhdysparkkialueita asemien (Siuro, Nokia, Lempäälä, Sääksjärvi) seudulle aikaisemmin ja toisaalta ei ole järjestänyt kaupungin sisäistä lyhyttä liikennöintiä asemalle. Sama pätee näiden kuntien kaavoitukseen. Kulkuyhteyksiltään parhaat radanvarsipaikat ovat pääosin aivan toissijaisessa käytössä nyt.
Myös Ylöjärvellä uinutaan. Mainio ratayhteys on jäänyt kaikissa kaavoitushankkeissa täysin unholaan.
Kangasalan hiljaisuuden ymmärtää – rata kulkee melko kaukana. Toisaalta siellä suunnalla olisi Ruutana ja Orivesi, jossa potentiaalia saattaisi olla.
Tampereella pitäisi jo kovaa vauhtia valmistella radanvarsikaavoitusta ja seisakkeita Tampellaan, Amuri-Särkänniemeen, Pispalaan, Epilä/Tohloppiin, Tesomalle (tässä huom. uusi kauppakeskushanke!) ja Kalkkuun. Näissä matkustajamäärät toisaalta riittäisivät jo nyt.