- Liittynyt
- 20 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 1,394
Anekdootti Lipposen hallituksen ajoilta: mitä yhteistä on Espoolla ja Sateenkaarihallituksella? Kaikkea on, mutta keskusta puuttuu. (Muistaakseni Timo Harakan letkautus)
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Näin sanoo henkilö, joka on muistaakseni syksystä 1985 lähtien johdonmukaisesti tarjonnut eräälle yhteysvälille tasan yhtä liikennemuotoa...Antero Alku sanoi:Naureskelimme aikanaan sosialistimaiden vaaleille, joissa oli ehdokkaita yhtä paljon kuin valittavia.
R.Silfverberg sanoi:otetaan väliin pieni kevennys. Seuraava kannanotto jonka on kirjoittanut nimim "Ehdoton auktoriteetti": http://www.hs.fi/keskustelu/message.jspa?messageID=729578
oli Hesarin keskustelufoorumissa. Kirjoittaja siis ei ole minä, mutta kannanotto kuuluu sarjaan hauskimpiin.
LVi sanoi:Voisi myös aprikoida, että jos Espoo hylkää länsimetron, alkaako Helsinki haluta Etelä-Espoota itselleen, jotta voi jatkaa metrolinjaa sinne.
Rattivaunu sanoi:Hankkikaapa kaikki yhden asian henkilöt syyskuun 25:tä varten teos "Miten kasvan hyväksi häviäjäksi" varmuuden vuoksi.
Täytyyhän jonkun puolustaa sitä, jonka virkakoneisto jatkuvasti jyrää.:icon_frown: Eihän länsimetro tarvitse puolustajia, koska sen takana on jo virallinen yhden asian liike.Rattivaunu sanoi:Näin sanoo henkilö, joka on muistaakseni syksystä 1985 lähtien johdonmukaisesti tarjonnut eräälle yhteysvälille tasan yhtä liikennemuotoa...
Antero Alku sanoi:Minusta ympäristölautakunnan esityslista ja HS:n maininta metro-sanasta ovat ristiriidassa.
Jos ymp-ltk on äänestyksen jälkeen hyväksynyt netissä olevan lausuntoesityksen, se ei ota kantaa kuin raide- ja bussiliikenteen välillä. Esityksessä ei ole sanaa metro sen enempää kuin sanaa pikaraitiotiekään.
HKL-Metroliikenteen yhtiöittämiseen en ota kantaa. Käsittääkseni liikenne vääjäämättä tuossa tilanteessa jouduttaisiin kilpailuttamaan ja tilaajaorganisaationa toimisi YTV.LVi sanoi:Onko muuten kenelläkään tietoa/arvauksia, miten metron hallinnointi ja liikennöinti tullaan järjestämään, mikäli länsimetro toteutuu? Siirtyykö metroliikenteen suunnittelu ja tilaus YTV:lle, ja kilpailutetaanko liikennöinti? Yhtiöitetäänkö HKL Metroliikenne? Entä tarvitaanko lisäkalustoa tai uusi varikko?
339-DF sanoi:Kyllä se alkaa haluta. Ja tämä ei ole vitsi, vaan useiden espoolaisten luottamusmiesten suusta suoraan kuultua. Siksi Espoossa koetaankin tietyissä piireissä, että metro on nyt pakko valita sen huonoudesta huolimatta.
R.Silfverberg sanoi:Teki Espoo millaisen päätöksen tahansa, niin Helsingillä ei ole mitään teoreettisiakaan mahdollisuuksia esittää aluevaatimuksia Espooseen päin. Espoo on sentään kehittynyt 230000 asukkaan kaupungiksi ja on nopeiten kasvava kaupunki koko Suomessa, toisin kuin Sipoo.
339-DF sanoi:Espoon itsenäisyyden menettämisen uhasta oli puhe kuukausia ennen kuin Sipoosta vielä tiedettiin - ainakaan julkisuudessa - mitään. Olin itsekin aivan ymmälläni, mutta kun sama uhka mainittiin usealla taholla, niin pakko siihen oli suhtautua vakavasti.
Rattivaunu sanoi:Ei nykyinen vaunukalusto millään riitä edes Matinkylään päättyvälle metroyhteydelle siinäkään tapauksessa, että vain joka toinen idästä tuleva juna jatkaisi rajan yli länteen.
Kun Helsingissä on talvi, niin ratikathan täällä kulkevat normaalisti, mutta lähijunat hyytyvät. Joka talvi. Milloin siellä on ovet jässä, milloin vaihteet jumissa kun pyryttää.Murzu sanoi:Ensin kysyn, että tietääkö joku miten TramWest yleensä edes sopisi talvikaudelle.