339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,469
Joku irvileuka tai pikkulinnun laulattaja on huhun mukaan kertonut, että tällainen laskelma olisi olemassakin. Mutta siitä ei saa kertoa kenellekään. Larun aseman jättäminen tekemättä ei edes auttaisi Espoon maksuosuutta.
Hyi hyi Antero, ei tuollaista saa sanoa. Tätähän voi lukea joku Lauttasaari-aktiivi, joka huomaa ajatuksesi fiksuuden ja lähtee ajamaan sitä ihan tosissaan. Sillä siellä saarella on kyllä valtaa. Jos ne keksivät, että pärjäävät paremmin ilman asemaa, niin tulee kiskokselle kovat paikat. Eikös ne larulaiset jo jossain vaiheessa olleet jossain lausunnossaan vähän sillä linjalla, että tehkää vaan metronne, mutta älkää häiritkö sillä meitä?
Ihan noin lonkalta heitettynä: bussilinja 20 ja ratikka 6 ovat käytännössä Erottajan ja Hietalahden välillä identtiset. Linjan 6 jatkaminen Katajaharjuun, edellyttäen että uudet matkustajat mahtuvat kyytiin entisellä vuorovälillä, alentaisi liikennöintikustannuksia aika reippaasti, kun tuo koko päällekkäinen osuus jäisi pois.
Jos taas kävisi niin, että koko pitkän linjan 6 vuoroväliä pitäisi tihentää, jotta larulaiset mahtuvat kyytiin, niin sitten homma tulee kalliimmaksi. Mutta toisaalta kutosella on pohjoisessa muutenkin jonkin verran kapasiteettipaineita jatkuvan asuinrakentamisen vuoksi.
(Ei Jätkää tarvitse tässä ajatella, sinne mennään Kampin, ei Bulsan kautta. Katajaharjulaisten kannalta ikävää, että heidän keskustayhteytensä kulkee hidasta Bulevardia, mutta se on vähän niin kuin saavutettu etu, tai siis tässä tapauksessa haitta.)