- Liittynyt
- 2 Tammikuu 2007
- Viestit
- 629
Pyydän anteeksi jos olen suotta viitannut joihinkin ihmisiin. Tämä oli kertapoikkeus.
Edelleen kuitenkin epäilen 800 miljoonan euron olevan yläkantissa. Suomessa on tapana säästää rakennuskustannuksissa. Näin kävi muun muassa Hartwall areenalle ja Eduskunnan lisärakennukselle. Musiikkitaloa on höylätty halvemmaksi. Miksi Espooseen siis rakennettaisiin hulppea ökymetro jos sen voi tehdä laadukkaasti halvemmalla?
Ainoa mikä täällä on haaveilua on Tramwest. Se kun ei ole mikään kehittämishanke eikä minkään virallisen tahon suunnittelema tai pönkittämä. kaikenlisäksi Tramwest on suunniteltu välittämättä seudun muista liikennehankkeista tai ylipäätään kaavoituksesta (esim keskustatunneli ja töölönlahdenpiha) ja Tramwestissä on täynnä aukkoja, esim. 80km/h tunnissa posauttaminen tasoristeykseen sekä totaalinen tunneleiden ja kallioasemien poisjättö etenkin Helsingin päässä. Tässä oli vain osa. Ylipäätään Tramwest on arvioitu hinnaltaan selvästi halvemmaksi kuin todellisuudessa. Tramwestin matka-aikoja on rukattu lyhyemmiksi kuin mitä todellisuudessa ovat. Ymmärrän kyllä muuten kiperän kommenttisi olethan Tramwestin innokas kannattaja.
Jos Espoo ja Helsinki ajautuvat ilmiriitaan metrosta ja Etelä-Espoon joukkoliikenteestä on se vain yksi askel lähemmäksi pääkaupunkiseudun yhden suuren ja kahden pienen yhdistämiseksi.
Tässä vaiheessa vielä kannatan metron rakentamista. Espoon valtuustossakin ollaan varmaan pitkään hiljaa, ennen kuin hankkeen kaatamista edes esitettäisiin. Se voisi olla poliittinen itsemurha. Länsimetroa kannattaa yli 90% Helsinkiläisistä ja Vantaalaisista sekä yli 70% Espoolaisista.
Edelleen kuitenkin epäilen 800 miljoonan euron olevan yläkantissa. Suomessa on tapana säästää rakennuskustannuksissa. Näin kävi muun muassa Hartwall areenalle ja Eduskunnan lisärakennukselle. Musiikkitaloa on höylätty halvemmaksi. Miksi Espooseen siis rakennettaisiin hulppea ökymetro jos sen voi tehdä laadukkaasti halvemmalla?
Sinun faktana esittämät arviosi hinnoista, aikatauluista ja menellään olevista hankkeista ovat taas täysin omia haaveitasi, jotka eivät liity joukkoliikenteeseen eikä täten mielestäni kuulu tälle foorumille.
Ainoa mikä täällä on haaveilua on Tramwest. Se kun ei ole mikään kehittämishanke eikä minkään virallisen tahon suunnittelema tai pönkittämä. kaikenlisäksi Tramwest on suunniteltu välittämättä seudun muista liikennehankkeista tai ylipäätään kaavoituksesta (esim keskustatunneli ja töölönlahdenpiha) ja Tramwestissä on täynnä aukkoja, esim. 80km/h tunnissa posauttaminen tasoristeykseen sekä totaalinen tunneleiden ja kallioasemien poisjättö etenkin Helsingin päässä. Tässä oli vain osa. Ylipäätään Tramwest on arvioitu hinnaltaan selvästi halvemmaksi kuin todellisuudessa. Tramwestin matka-aikoja on rukattu lyhyemmiksi kuin mitä todellisuudessa ovat. Ymmärrän kyllä muuten kiperän kommenttisi olethan Tramwestin innokas kannattaja.
Jos Espoo ja Helsinki ajautuvat ilmiriitaan metrosta ja Etelä-Espoon joukkoliikenteestä on se vain yksi askel lähemmäksi pääkaupunkiseudun yhden suuren ja kahden pienen yhdistämiseksi.
Tässä vaiheessa vielä kannatan metron rakentamista. Espoon valtuustossakin ollaan varmaan pitkään hiljaa, ennen kuin hankkeen kaatamista edes esitettäisiin. Se voisi olla poliittinen itsemurha. Länsimetroa kannattaa yli 90% Helsinkiläisistä ja Vantaalaisista sekä yli 70% Espoolaisista.
Viimeksi muokannut moderaattori: