Linjastoideointia

1990-luvun alkuun asti Lehtisaareen liikennöi Hakaniemestä linja 34, joka siis suunnitelmissani palautettaisiin, tosin lähtemään Kampista. Lisäksi linjan 57 voisi jatkaa Mellunmäkeen 560:n reittiä, palvellen Kontulankujan pysäkkiä, jolla runkolinja 560 ei pysähdy.
Lehti- ja Kuusisaaren asukasluku on niin pieni, että ei sieltä ole mitään järkeä ajaa vielä erikseen linjaa keskustaan. Vaihdollinen yhteys on varmasti riittävä ottaen huomioon kuinka tiheästi 52+510 ja 20+30 kulkevat. Lisäksi alue taitaa kuulua myös niihin jossa oman auton käyttö on ensisijainen tapa liikkua vaikka sieltä olisi kuinka hyvät julkisen liikenteen yhteydet.
 
Lehti- ja Kuusisaaren asukasluku on niin pieni, että ei sieltä ole mitään järkeä ajaa vielä erikseen linjaa keskustaan. Vaihdollinen yhteys on varmasti riittävä ottaen huomioon kuinka tiheästi 52+510 ja 20+30 kulkevat. Lisäksi alue taitaa kuulua myös niihin jossa oman auton käyttö on ensisijainen tapa liikkua vaikka sieltä olisi kuinka hyvät julkisen liikenteen yhteydet.
Lisäksi iso muista osa on varmaankin koululais- ja asiointimatkoja, joiden tarpeisiin nykyiset linjat riittänevät. Kuitenkin Kuusisaaren läpi ja Lehtisaaren "keskustan" ohi kulkee tiheällä vuorovälillä runkolinja 510 (Kaksi (2) pysäkkiä Kuusisaaressa ja yksi (1) pysäkki Lehtisaaressa). Vanhan linjan 34 päätepysäkki oli Lehtisaarentiellä Pyhän Laurin tien kulmassa. Tuolta on lyhyt kävelymatka runkolinjan 510 pysäkille.
 
Viimeksi muokattu:
Lisäksi siirtäisin linjan 431 Vantaanlaaksontieltä Hämeenlinnanväylälle, jotta se palvelisi paremmin Hämeenlinnanväylän molempia puolia. U-linjat eivät riitä yhteydeksi Kaivokselan pohjoisosasta Helsinkiin. Vantaanlaaksontien yhteys voitaisiin siirtää linjalle 572, joka lähtisi Martinlaakson sijaan Myyrmäestä ja kulkisi reittiä Myymäen terminaali - Jönsaksentie - Vaskivuorentie - Vantaanlaaksontie - Kauppalaivurintie - nykyinen reitti.
 
Takaisin
Ylös