- Liittynyt
- 13 Joulukuu 2024
- Viestit
- 37
Aloin aikailematta mittailemaan karttaa ja tuumailemaan että pitkäkö kävelymatka tulisi järkevimmästä pysäkinpaikasta nykyisille Kehä I:n pysäkeille. Sitten luin viestisi uudestaan ja tultiinkin näköjään ihan samaan lopputulokseen. Aika kallis ja vaivalloinen homma.Lisäksi ihmettelen sitä, miksi Lahdenväylällä ei ole Viikin jälkeen enempää bussipysäkkejä. Pysäkki Kehä I:n liittymässä toisi vaihtomahdollisuuden poikittaislinjoihin 54, 554, 560, 561 ja 562. Lisäksi myös Kehä I:n, Koivukylänväylän ja Kulomäentien liittymissä olivi hyvä olla pysäkit. Tai sitten voitaisiin rakentaa rinnakkaiskatu Lahdenväylän länsipuolelle Koivukylänväylältä pohjoiseen. Lisäksi koko Kehä I:n liittymä pitäisi uudistaa, siinä on mm. vasemmalle aukeavia ramppeja.
Ps. Tuumailin tätä vielä vähän lisää. Helpoin ja halvin ratkaisu olis että joku linja kääntyis Lahdenväylältä Kehä I:lle, samantekevää kumpaan suuntaan. Ni sit siinä olis vaihtoyhteys. Näin ei kuitenkaan ilmeisesti ole? Ja sikäli kun ei ole, ni ehkei tällaiselle vaihtoyhteydelle olla nähty tarvetta. Idk