Siis, eikö niissä oikeasti ole minkäänlaisia linjakilpiä? Huh, melkein naurattaisi jos ei itkettäisi.
On muuten hienot nuo ehdotukset, kannatan!![]()
Ei niissä tällä hetkellä ole, mutta itse oon ollut koko ajan uskossa et ne asennetaan vasta varikolla...
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Siis, eikö niissä oikeasti ole minkäänlaisia linjakilpiä? Huh, melkein naurattaisi jos ei itkettäisi.
On muuten hienot nuo ehdotukset, kannatan!![]()
Tuossa selailin kuvia maailman metrojen, ja etenkin automaattijärjestelmien, junista (esim. Köpis, Pariisi) ja kyllä se on niin, ettei niissä ole linjakilpiä junien keulassa varsinkaan. On vain mahdollisimman avara etuikkuna, josta matkustajat voivat tarkkailla junan kulkua. Kun käytössä on laituriovet, eipä niitä junien ulkonäyttöjä juuri näkisikään. Toki laiturilla olisi näyttötaulut ja junien sisällä sisänäytöt. Nyt kun Helsingin metron automatisointi on ainakin toistaiseksi kuopattu (mutta ei unohdettu), eikä uusillakaan asemilla ole laituriovia, tilanne on mielestäni täysin toinen. Nykytilanteessa ainakin minä katson juurikin junan näytöistä, minne se on menossa, siksi ulkonäytöt ovat tässä muuttuneessa tilanteessa mielestäni täysin perusteltuja ja suorastaan välttämättömät.Siis, eikö niissä oikeasti ole minkäänlaisia linjakilpiä? Huh, melkein naurattaisi jos ei itkettäisi.
Tässä huvikseni kehittelin M300-metrojunaan linjakilpiä. Nythän ulkonäytöt puuttuvat kun junat hankittiin automaattiliikenteeseen "laituriovien taakse". Tilanne on muuttunut oleellisesti ja minun mielestäni on selvää, että sellaiset tarvitaan.
SRS järjestää kesäkuussa ajelun, mutta se on vain jäsenille. Luulisin, että M301 tulee ajamaan hiljaisen liikenteen aikaan jossain vaiheessa kesää/alkusyksyä.Onko muuten vielä tietoa, milloin M300:lla pääsisi siviilitkin matkustamaan? Ilmeisesti vielä jonkinlaiset testiajot käynnissä, kun viime viikolla ainakin joku arkiyö se oli Siilitien asemalla seisomassa.
SRS järjestää kesäkuussa ajelun, mutta se on vain jäsenille. Luulisin, että M301 tulee ajamaan hiljaisen liikenteen aikaan jossain vaiheessa kesää/alkusyksyä.
Anteeksi, nyt täytyy ottaa sanani takaisin. Siis M300-ajelu tullaan järjestämään kesän aikana, mutta ajankohtaa ei ole vielä pätetty (Lähde: Raitio-lehti 1/2015). Jostakin sain päähäni, että ajelu olisi kesäkuussaMistä oot tästä kuullut? Itse en oo nähnyt mitään infoa vielä vaikka kesäkuukin on kohta.
Onko muuten vielä tietoa, milloin M300:lla pääsisi siviilitkin matkustamaan? Ilmeisesti vielä jonkinlaiset testiajot käynnissä, kun viime viikolla ainakin joku arkiyö se oli Siilitien asemalla seisomassa.
Luulisin, että M301 tulee ajamaan hiljaisen liikenteen aikaan jossain vaiheessa kesää/alkusyksyä.
Siis M300-ajelu tullaan järjestämään kesän aikana, mutta ajankohtaa ei ole vielä pätetty (Lähde: Raitio-lehti 1/2015).
Lisäys: eikö JLF:läisillekin voisi järjestää jotain ajoa.. :lol:
Ja sitten pakko kysyä, onhan junaan tulossa eteen ja sivuille linjakilvet? Ilmeisesti alunperin niitä ei ollut tulossa, mutta tilanteet ovat huomattavasti muuttuneet.
Lisäys: eikö JLF:läisillekin voisi järjestää jotain ajoa.. :lol:
SRS:n jäsenmaksu on vain 20 euroa vuodessa. Se sisältää neljä numeroa Raitio-lehteä sekä useamman ajelun ja/tai tutustumiskäynnin. Museoratikkamatkalle pääsee kaksi yhden hinnalla -periaatteella. Jäseneksi voi – ja kannattaa – liittyä osoitteessa www.raitio.org/jaseneksi.
Olikos M300-junan hankinnassa jotain optioita (ajatellen tuota eilen HKL-johtokunnan käsittelyssä olevaa uutta M100- ja M200-junia korvaavaa metrojunahankintaa)?
Kerroit itse optioista vuonna 2009![]()
Olikos M300-junan hankinnassa jotain optioita (ajatellen tuota eilen HKL-johtokunnan käsittelyssä olevaa uutta M100- ja M200-junia korvaavaa metrojunahankintaa)?
Tässä optiossa on kyse Kivenlahden jatkeen vaatimista junista, joita olisi siis muutama tulossa. Vanhojen junasarjojen korvaamiseen tarvitaan vielä muutama juna enemmän![]()