Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Eikös junakuulutuksissa aiemmin kuulutettu "Kaisaniemi" vain kerran?
Entä se, että asemien nimet ovat kilvissä erilaisella fontilla suomeksi ja rutsiksi, onko se uutta?
Kuulin tänään Kaisaniemi - Kajjssaniemi.Kaisanieni on ainakin kuulutettu vain kerran, onko tämä vai muuttunut?
En nyt tarkkaan muista, kun en tehnyt muistiinpanoja. Mutta jotain Kamppi, Rautatientori, Kaisaniemi, Hakaniemi, Sörnäinen, Kulosaari, Herttoniemi, Siilitie -luokkaa.En ole kyllä vastaavaa nähnyt muilla asemilla,
Heinäkuun helteillä:
Eihän M 100 -junissa ilmastointia ole. Mutta on raitisilmapuhaltimet ainakin kahdella nopeudella. Nekin ovat parempia kuin ei mitään.
Vaan kulkee junia, joissa ei " lehtikään liikahda". Onko kyseessä se, että puhaltimet eivät enää toimi?
Vanhaan hyvään aikaan 80-luvun helteillä kuskit panivat puhaltimen täysille, kun tultiin tunneliin. Ja pois päältä, kun tultiin taas tunnelista ulos. Vai laittoivatko automaatille?.
Joka tapauksessa vaunut jäähtyivät tunneliosuudella mukavasti.
Se, että kuljettaja ei pysty vaikuttamaan, ei ollut totta 80 -luvulla!Puhaltimet toimivat (siis ainakin pitäisi ) termostaatilla eikä kuljettaja pysty vaikuttamaan asiaan mitenkään.
Mitä kummaa tässä on tapahtunut (kuva metron yhdysraiteesta Raitiotieseuran sivulla)?
Tuleeko muuten yhdysraiteelle enemmänkin käyttöä kun Länsimetron raiteita aletaan rakentaa? Siis olettaen, että yhdysraiteen kiskot on saatu kohdilleen siihen mennessä.
Mitä kummaa tässä on tapahtunut (kuva metron yhdysraiteesta Raitiotieseuran sivulla)? Näyttää ainakin tuon kuvan perusteella ikään kuin olisi jossain tullut plusmiinus yhden raideleveyden kokoinen kämmellys, jonka jäljiltä yhden pätkän oikea raide on linjassa toisen vasemman kanssa.
Viimeyönä kuskattiin vanhaa yhdysraidetta pitkin kiskokuorma uutta yhdysraidetta varten. http://www.seisake.net/uudetkuvat.php?u=2011-07-26