- Liittynyt
- 7 Maaliskuu 2009
- Viestit
- 1,491
Talinrannan kauimpaan taloon on puolitoista kilometriä, siis olin luullut että Raumantien päähän päättyisi raitiotie.Siis minne? Pajamäkeen vai?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Talinrannan kauimpaan taloon on puolitoista kilometriä, siis olin luullut että Raumantien päähän päättyisi raitiotie.Siis minne? Pajamäkeen vai?
Talinrannan kauimpaan taloon on puolitoista kilometriä, siis olin luullut että Raumantien päähän päättyisi raitiotie.
Knightin 270 on yksi aika hyvänkuuloinen vaihtoehto, jonka haitat ovat pienemmät kuin 39:n haitat.
Kaavoituskatsauksen mukaan Topeliuksenkadun ratikka ajaisikin vain Nordenskiöldinkadulle asti ja siitä Mannerheimintielle. Onko loppupätkästä ja Haartmaninkadun ratikasta toistaiseksi luovuttu? Eikö se ole aivan olennainen 14:n ja 18:n korvaamiseksi raitiovaunuilla ja Munkkivuoreen menoon? Vai onko ajateltu, että 3:n siirtäminen Manskulta kokonaan pois vapauttaa kapasiteettia riittävästi niin, että Munkkivuoren vaunut mahtuvat sitten Manskulle?
-- olisi parempi jos Munckojen ja Haagojen ratikat käyttäisivät mahdollisimman suoraa Manskua.
Topeliuksenkadulle on helpompi järjestää kunnon etuudet (jos vain tahtoa riittää).
Paljon isompi merkitys on liikenneolosuhteilla. Manskun reitillä on paljon ruuhkaisia risteyksiä. Topeliuksenkadulle on helpompi järjestää kunnon etuudet (jos vain tahtoa riittää).
Mutta jalkakäytävän voi siirtää puiston puolelle, se on itseasiassa niin viihtyisämpi. Eli kun nyt se menee (ulkomuistista) puisto - puukuja - jalkakäytävä - pysäköintikaista - autokaistat - pysäköintikaista - jalkakäytävä, niin jatkosssa puisto - kävelyväylä - puukuja - pyöräkaista - autokaista - ratikkakaistat- autokaista - pyöräkaista - jalkakäytävä. Parkkipaikkoja tulee Töölöntorin pysäköintilaitokseen sen verta että kyllä niitä voi Topeliuksenkadulta poistaa.Nimenomaan liikenneolosuhteita tarkoitan. Topeliuksenkatu on 2-kaistainen eli ratikat joutuisivat köröttelemään autojen seassa. Ja töölöläisret tuskin antavat luvan vetää ratikkakiskoja puistoonkaan?
Mutta jalkakäytävän voi siirtää puiston puolelle, se on itseasiassa niin viihtyisämpi. Eli kun nyt se menee (ulkomuistista) puisto - puukuja - jalkakäytävä - pysäköintikaista - autokaistat - pysäköintikaista - jalkakäytävä, niin jatkosssa puisto - kävelyväylä - puukuja - pyöräkaista - autokaista - ratikkakaistat- autokaista - pyöräkaista - jalkakäytävä. Parkkipaikkoja tulee Töölöntorin pysäköintilaitokseen sen verta että kyllä niitä voi Topeliuksenkadulta poistaa.
Eli kun nyt se menee (ulkomuistista) puisto - puukuja - jalkakäytävä - pysäköintikaista - autokaistat - pysäköintikaista - jalkakäytävä
Tuli muuten mieleen, että tänään tuli vietyä kokonainen koululuokka oikein korkealattiaisella U-linjalla reittiä Linnanmäki-Itäkeskus (kun halusivat nopeimman reitin). Matkaa kävelyineen ja odotuksineen kertyi 20 minuuttia. Muut luokat jäivät odottamaan raitiovaunua yhdeksitoista minuutiksi, joten Itäkeskukseen heillä luultavasti meni 40 minuuttia. Muut oppilaat hämmästelivät, kun näin nopea yhteys on aina kulkenut heidän kotiensa sivuitse. Itse olen 9-luokalla, yksi luokan vanhimmista ja sain järjestää matkan, kun kerroin opettajallekin reitin nopeuden. Oppilastoverini pitivät siitä, ettei jouduttu matkaamaan muiden luokkien kanssa täysien ratikoiden ja metrojen kautta seisomapaikoin.Sitten on vielä se ikuisuusongelma, että meidät hemmotellut helsinkiläiset pitäisi jollain taikasauvalla saada käyttämään myös noita kolminumeroisia busseja. Joskus kun tuntuu, että kynnys niihin on yhtä korkealla kuin Joukoissa, vaikka miten olisi esteettömiä matalalattia-autoja
Niin no, 20 metriä seinästä seinään on 4 x 3,5 m kaista ja 2x3m kaista.Alkaa puisto - puukuja - kävelyväylä - puukuja - pysäköintikaista - ... Pysäköinnin kokonaan poistamalla saattaa pystyä tunkemaan ratikkakaistan. Pysäkkien kohdalta toinen puurivi pitäisi ottaa pois ja silti on ahdasta. Ennen Haartmaninkadulle jatkumista bussiliikennettä jää aika paljon, mikä vaikeuttaa asiaa.
Topeliuksenkadun vierellä ei ole koko matkalla puistoa. Töölön kirjastolta pohjoiseen on 20 metriä seinästä seinään.
Niin no, 20 metriä seinästä seinään on 4 x 3,5 m kaista ja 2x3m kaista.
Pyöräkaistat pääsivät unohtumaan. Ehkä jalkakäytävätkin, jos kadulla on pelkkiä kaistoja.