Vs: Munkkivuoren ratikka
Itse olen samaa mieltä Jusan kanssa, kaikkia busseja ei kannata poistaa (kuten esim. 205, joka on erittäin hyvä yhteys Espoosta suoraan Töölöön, juuri sillä harvalla vuorovälillään), vaan laitetaan jäljelle jääneet bussilinjat ratikoiden kanssa samalle kaistalle. Sujuvuus paranee paljon, ja sekin on, että jos odottaa ratikkaa ja bussi tuleekin ensin, voi ja ehtii hyvin nousta bussiin joka menee samaan suuntaan.
Tulipa mieleen sellainenkin villi ajatus, että ruuhkaisimmat pysäkit voisi järjestellä niin, että laituri olisi bussin ja ratikan välissä. Mutta tämä vain, jos bussilinjoja jää merkittävästi ja jos saataisiin ratikkakalustoa, jossa on kummallakin puolella ovet. Mutta kumpaankin taitaa olla vastauksena ei, eli itse ideakin oli liian villi
Mieluummin niin päin että järjestellään loputkin bussit pois.Voisiko bussit siirtää raitiovaunujen kanssa käyttämään samaa ratakaistaa ja yhteisiä pysäkkejä.
Myöskin huomioitava, että suunnitelman toteutuessa jäisivät bussit 14, 14b ja 18 pois.
Itse olen samaa mieltä Jusan kanssa, kaikkia busseja ei kannata poistaa (kuten esim. 205, joka on erittäin hyvä yhteys Espoosta suoraan Töölöön, juuri sillä harvalla vuorovälillään), vaan laitetaan jäljelle jääneet bussilinjat ratikoiden kanssa samalle kaistalle. Sujuvuus paranee paljon, ja sekin on, että jos odottaa ratikkaa ja bussi tuleekin ensin, voi ja ehtii hyvin nousta bussiin joka menee samaan suuntaan.
Tulipa mieleen sellainenkin villi ajatus, että ruuhkaisimmat pysäkit voisi järjestellä niin, että laituri olisi bussin ja ratikan välissä. Mutta tämä vain, jos bussilinjoja jää merkittävästi ja jos saataisiin ratikkakalustoa, jossa on kummallakin puolella ovet. Mutta kumpaankin taitaa olla vastauksena ei, eli itse ideakin oli liian villi