Kiitos kiitos, olen tietoinen toiston vaarasta ja sitä tuskin voi täysin välttää. Olen lukenut täältä sivutolkulla sitä, mitä kaikkea Pisaran hinnalla saa, mutta Vironniemelle ei nopeaa joukkoliikennettä ilman tunnelia saa. Ja tunneli maksaa. Semantiikasta voisi keskustella pidempäänkin, mutta itse tarkoitan tosiaan integroinnilla ennen kaikkea sitä, että kaksi erillistä järjestelmää toimii saumattomasti yhteen. Nykyiset vaihdot Kaisaniemen puistosta ja Töölönlahdelta ovat täysin poskettomia.
Argumentin "Tukholma on isompi" voi kuitata vaikkapa toteamalla, että onpa tämä niemennnokka tuplasti ahtaampi. Tässä tehdään joukkoliikennettä kymmeniksi ellei sadoiksi vuosiksi eteenpäin, joten olennaista lienee nykyisen väkimäärän lisäksi kasvuennusteet. Ja kuten edellä todettiin, lähijunissa on valtava potentiaali.
Juuri tuo matkustajien parempi jakelu kantakaupungissa on asian suurin pihvi ja kaupungin rakenne on muutoinkin aivan liian steissikeskeinen. Pisaran tärkein vaihtoasema on Hakaniemi, joka kytkeytyisi selkeämmin ydinkeskustaan. Siitä, onko kiinteistöjen arvonnousu ja muu elävöityminen huomioitu laskelmissa täysimääräisesti voi käsittääkseni myös aiemman keskustelun perusteella olla montaa mieltä.
Argumentin "Tukholma on isompi" voi kuitata vaikkapa toteamalla, että onpa tämä niemennnokka tuplasti ahtaampi. Tässä tehdään joukkoliikennettä kymmeniksi ellei sadoiksi vuosiksi eteenpäin, joten olennaista lienee nykyisen väkimäärän lisäksi kasvuennusteet. Ja kuten edellä todettiin, lähijunissa on valtava potentiaali.
Juuri tuo matkustajien parempi jakelu kantakaupungissa on asian suurin pihvi ja kaupungin rakenne on muutoinkin aivan liian steissikeskeinen. Pisaran tärkein vaihtoasema on Hakaniemi, joka kytkeytyisi selkeämmin ydinkeskustaan. Siitä, onko kiinteistöjen arvonnousu ja muu elävöityminen huomioitu laskelmissa täysimääräisesti voi käsittääkseni myös aiemman keskustelun perusteella olla montaa mieltä.