- Liittynyt
- 2 Tammikuu 2007
- Viestit
- 629
Kai siitä kannattaa samantien tehdä metromainen eli asemien väli kantakaupunkitiheä, vastoin paikallisjunaliikenteen hieman pidempää asemavälistandardia.
Töölön puolelle kaksi asemaa taitaa mahdotonta ratageometrisesti, Oopperan-Töölöntorin asema on keskeisellä sijainnilla, ja Töölöön on tulossa metro kahdella asemalla. Sinänsä kyllä Pisaran raiteet voisivat sukeltaa maan alle heti pasilan aseman jälkeen, eli Töölöön on toisaalta madollista saada kaksi Pisara-asemaa. Alppilan aseman linjauksessa raiteiden täytynee mennä tunneliin ennen Alppipuistoa eikä vasta Linnanmäen kohdalla, kuten kolmen aseman Pisarassa kaavailtu. Toisaalta Pisara on kaavailtu tunneliin jo Pasilan asemalla Töölön Metroraiteiden alapuolelle Lentokenttäratatunnelin viereen. Kaikkikaikessa Alppilan asema ei pidennä Pisaran matka aikaa. Alppilan aseman toinen sisäänkäynti tulisi Sturenkadulle eli linjojen perälle ja toinen sisäänkäynti Linnanmäen parkkipaikan kohdalle.
Töölön puolelle kaksi asemaa taitaa mahdotonta ratageometrisesti, Oopperan-Töölöntorin asema on keskeisellä sijainnilla, ja Töölöön on tulossa metro kahdella asemalla. Sinänsä kyllä Pisaran raiteet voisivat sukeltaa maan alle heti pasilan aseman jälkeen, eli Töölöön on toisaalta madollista saada kaksi Pisara-asemaa. Alppilan aseman linjauksessa raiteiden täytynee mennä tunneliin ennen Alppipuistoa eikä vasta Linnanmäen kohdalla, kuten kolmen aseman Pisarassa kaavailtu. Toisaalta Pisara on kaavailtu tunneliin jo Pasilan asemalla Töölön Metroraiteiden alapuolelle Lentokenttäratatunnelin viereen. Kaikkikaikessa Alppilan asema ei pidennä Pisaran matka aikaa. Alppilan aseman toinen sisäänkäynti tulisi Sturenkadulle eli linjojen perälle ja toinen sisäänkäynti Linnanmäen parkkipaikan kohdalle.
Viimeksi muokattu: