Niin, ei ole mitenkään yllättävää, että louhintafirmoilla tai niiden taustalla oleville suvuilla, on kytköksensä hallintokoneistoon.
Itse kannatan myös keskustatunnelia, mutta vasta sitten rakennettavaksi, kun pääkaupunkiseudun joukkoliikenneraideverkosto on rakennettu melkein valmiiksi, silloin myös autokanta on muuttunut saasteettomiin menopeleihin, vasta sitten nähdään keskustatunnelin tarve ja mahdolliset muuttuneet linjaukset. Itä- ja Länsiväylän yhdistäminen on tärkeä tavoite, eikä sitä voi tehdä maanpäällisin eritasoristeyksin kuten esim. Hakamäentie.
KSV pitää Pisarasta, koska se on tavallaan valtion lahja pääkaupunkiseudulle. Pisaran ja Töölön metro on kuitenkin syytä optimoida, esim. kustannusten säästämiseksi Pisaran ja Töölön metron tunnelit ja luolat voisi louhia samaan aikaan.
On mahdollista että Laajasalon linjasto nivotaan Töölön metroon, mutta tosin nyt on suunniteltu Liisankadulle, ja metron tuli kulkea Kauppatorin, Espan, Erottan ja Kampin kautta Töölöön.
Pisara tulee kulkemaan Pasilan kautta.
Töölön metro on väylä jolla yhdistetään Kamppi, Töölö ja Pasila mahdollisesti kolmeen raideväylähaaraan muualle Helsinkiin ja pääkaupunkisedulle. Se ei ole mikään hukkaputki.
Vaikka kirjoitan Töölön "metrosta" tarkoitan, että kalusto ja tekniikka voi olla eri kuin Oranssissa muskelissa.
Kaukoliikenteen lentokenttärataa ei rakenneta ainakaan 40 vuoteen. Siihen haluaa sanoa osansa koko Uusimaa mutta myös Häme ja Savo ja laajemminkin koko Suomi. Siihen vaikuttaa myös Pietariin menevä rata sekä Rail Baltica. Lentokenttärata saattaa siirtyä jopa Hämeenlinnanväylän länsipuolelle Nurmijärven kautta Riihimäelle.