No jos se Pisara ei nyt sitten rahanpuutteen vuoksi etene niin mitäs sitten tehdään? Minusta näin:
1) Lähijunien säilytys Keravalle ja Leppävaaraan. Tai sitten VR vaan ajaa tasamittaisia runkoja pitkin päivää.
2) Pääradalla kaksi raidetta, nopea ja hidas. Käytännössä tarkoittaa että K-juna muutetaan N-junaksi, mikä herättänee esim. Korsossa vihastusta. Eli niin että meillä on nopea raide jota käyttää kaukojunat, R, Z, jne. junat eli kaikki pysähtyvät Pasila - Tikkurila - Kerava. Jos halutaan vastaavasti pysähdys esim. Korsoon tai Malmille niin siellä pysähtyy sitten myös ihan kaikki. Päästään erinopeuksisista junista.
3) Jakelun parantaminen. Töölön ja Hakaniemen Pisara-asemia odotellessa, sille hitaalle raiteelle asema Linnanmäelle Hesarin päälle, eli I/N junat, A:sta en ole ihan varma. Samalla kasin pysäkki siirretään sen aseman alle ja kakkonen takaisin liikenteeseen. Parantaa yhteyksiä Töölöön, Ruoholahteen, Alppiharjuun ja Hakaniemeen, eikä tarvitse kävellä puolta kilometriä pysäkille. Lisäratikkatarjontana voisi myös pohtia linjaa 3X, eli osa kolmosista ajaa Hesaria Töölöön. Tai sitten kakkonen esim. Kauppatori - Linjat - Hesari - Runeberginkatu - Arkadiankatu - Aleksi - Katajanokan terminaali. Tjsp.
1) Lähijunien säilytys Keravalle ja Leppävaaraan. Tai sitten VR vaan ajaa tasamittaisia runkoja pitkin päivää.
2) Pääradalla kaksi raidetta, nopea ja hidas. Käytännössä tarkoittaa että K-juna muutetaan N-junaksi, mikä herättänee esim. Korsossa vihastusta. Eli niin että meillä on nopea raide jota käyttää kaukojunat, R, Z, jne. junat eli kaikki pysähtyvät Pasila - Tikkurila - Kerava. Jos halutaan vastaavasti pysähdys esim. Korsoon tai Malmille niin siellä pysähtyy sitten myös ihan kaikki. Päästään erinopeuksisista junista.
3) Jakelun parantaminen. Töölön ja Hakaniemen Pisara-asemia odotellessa, sille hitaalle raiteelle asema Linnanmäelle Hesarin päälle, eli I/N junat, A:sta en ole ihan varma. Samalla kasin pysäkki siirretään sen aseman alle ja kakkonen takaisin liikenteeseen. Parantaa yhteyksiä Töölöön, Ruoholahteen, Alppiharjuun ja Hakaniemeen, eikä tarvitse kävellä puolta kilometriä pysäkille. Lisäratikkatarjontana voisi myös pohtia linjaa 3X, eli osa kolmosista ajaa Hesaria Töölöön. Tai sitten kakkonen esim. Kauppatori - Linjat - Hesari - Runeberginkatu - Arkadiankatu - Aleksi - Katajanokan terminaali. Tjsp.
Viimeksi muokattu: