Vs: Uuden hallituksen liikennepolitiikka?
Toki pitää jotenkin kitkuttaa kymmenisen vuotta ennen kuin Pisara helpottaa tilannetta, se on ihan selvä.
Minusta Pisaran pitää olla rataverkon ykköshanke. Jos lähivuosinakin on lumisia talvia, sen toteuttamisesta tulee päätös uuden hallituksen aikana. Jos lunta ei tule paljoa, niin sitten ehkä ei. Eli Pisaran toteuttamispäätös riippunee lähitalvien säistä.
Onnistuuhan junien ajo aikataulussa silläkin, että ryhdytään auraaman ratoja lumen tullessa ja lopetetaan junien vaihtoliikkeet Helsingin asemalla. Myönsihän vaihtotöiden ongelmat jo henkilöliikennejohtaja Jaatinen itsekin HS:ssa 23.2.2011. Koska ymmärsi, että vaikka Pisaran teosta päätettäisiin heti, jotenkin pitää kumminkin selvitä valmistumista edeltävät 10 talvea.
Toki pitää jotenkin kitkuttaa kymmenisen vuotta ennen kuin Pisara helpottaa tilannetta, se on ihan selvä.
Eli pidät parempana että laitetaan mieluummin 20-kertaisia rahamääriä kokdemilaisiin hukkaputkiin Helsingin seudulle? Valitan, unelmasi ei toteudu. Vaikka pysäytettäisiin kaikki muun Suomen ratahankkeet ja lopetettaisiin rataverkon ylläpito muualla kuin Ilmalan ja Helsingin välillä, niin ei se raha Pisaraan riitä. Ja tiehankkeista ei KokDem rahoja siirrä edes Pisaraan.
Minusta Pisaran pitää olla rataverkon ykköshanke. Jos lähivuosinakin on lumisia talvia, sen toteuttamisesta tulee päätös uuden hallituksen aikana. Jos lunta ei tule paljoa, niin sitten ehkä ei. Eli Pisaran toteuttamispäätös riippunee lähitalvien säistä.