Kahteen Flirtiin mahtuu max 1100 matkustajaa 4 henk/m2 normin mukaan ja se on yhtä paljon kuin kahteen metrojunarunkoon.
Tarkoitat siis kahteen kahden vaunuparin muodostamaan metrojunarunkoon? yksi Sm5:hän vetäisee yksinään lähes kahden HKL-metron vaunuparin verran porukkaa.
---------- Viesti lisätty kello 14:25 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 14:22 ----------
Kuinka suuri riskienhallintaan erikoistunut virkamieskunta Helsingin pelastuslaitoksella on? Kymmeniä vai kenties satoja? Millainen koulutus heillä on? Monta tohtoria löytyy?
Aika reteä arvio sinulla Helsingin pelastuslaitoksen kompetenssista.
En tunne heidän riskienhallintaorganisaatiotaan tai sen kokoa, mutta aika hyvät referenssit heillä kyllä on. Nimittäin se, ettei Helsingin alueella ole sattunut yleisissä tiloissa suuria henkilövahinkoihin johtaneita tulipaloja tai muita vastaavia onnettomuuksia. Ei metrotunneleissa kuten ei muuallakaan. Kyllä se kertoo aika hyvin heidän osaamisestaan ja arviointikyvystään. Ja voipi jopa olla, että parempi vaan jos siellä ei juurikaan niitä tohtorinhattuja (tai foliohattuja) löydy.
Pelastuslaitosta on helppo arvostella ja niinhän usein tehdäänkin. Oikeasta elämästä ymmärtämättömät ja peräkammarissa nojatuolia päälliköivät teoreetikot näkevät monesti brankkarit ja koko pelastustoimen pelkkänän kustannuksena. Eiväthän he tuota mitään vaan aiheuttavat pelkkiä kuluja. Sitten kun omalle kohdalle sattuu jotain ei-toivottavaa ja odottamatonta niin jo ollaan soittamassa sitä tuttua ja turvallista stadin brankkaria apuun.
Sanottakoon, että itse kyllä edelleen pidän Pisaraa hyvänä hankkeena ja toivottavasti se etenee. Turvallisuuspuoli pitää silti olla alusta alkaen kunnossa.
Viimeksi muokattu: