Hevosia tai ei, asia on jo vanhaa kauraa. Sähköllä mennään nopeammin kuin hevosella, se nyt on selvä asia...:lol:
Olen siitä samaa mieltä parin muun kanssa, että keskustelu täällä kulkee kehää. Foorumi on tietyn uskontunnustuksen tehneiden oma leikkikenttä, jossa porukalla tyrmätään "outsidereiden" mielipiteet, jos ne sattuvat esimerkiksi olemaan vääränlaisia. Olisi tietysti hienoa, että ihmiset, jotka täällä kertovat edustavansa tietoa ja osaamista eivät lähtisi nimittelylinjalle tai henkilökohtaisuuksiin, kuten on jo käynyt, tietohan on valtaa.
En itse vastusta mitään muuta kuin autoliikennettä ja sen lisäämistä, vaikkakin on selvää, ettei siitä täysin voida luopua.
En ole itse tehnyt uskontunnustusta näissä asioissa, vaan lähden siitä, että kaikkia liikennemuotoja tarvitaan. Riippuu tietysti mitä halutaan priorisoida tai ei. Metro tarjoaa toteutuessaan nopeita yhteyksiä keskusten välillä, mutta ei tietenkään samalla tavoin kuten ratikka, joka on taas useimmiten hitaampi, mutta jolla on enemmän pysäkkejä. Kannatan itse nykyisen ratikkaverkon voimakasta laajentamista ja toivon niin tapahtuvan. Se ei kuitenkaan sulje pois niitä nopean esikaupunkiliikkumisen tarpeita, joita Helsingin seudulla on.
En siis edes yritä ottaa kantaa siihen, onko Töölön metro tai pisara oikeutetumpi, sillä kumpikin vastaa eri tarpeeseen monilta osin. Pisaralla voidaan pureutua kapasiteettiongelmiin ja siirtyä kaupunkiratojen junissa heiluriliikenteeseen. RHK:n selvityksen mukaan pisarasta on merkittävää hyötyä myös raitioliikenteelle. Metron kutsuminen esim. "hömpötykseksi" ei kuitenkaan saa minua vakuuttumaan keskustelijan tiedoista, sillä kuten jo todettua, useissa Helsinginkin kokoisissa Euroopan kaupungeissa on maanalaista raideliikennettä, jolla on ratkaistu kaupunkien raideliikennettä. Se ei mitenkään sulje pois raitiotien rakentamista, kuten vaikkapa Pariisissa tehdään.
Olen siitä samaa mieltä parin muun kanssa, että keskustelu täällä kulkee kehää. Foorumi on tietyn uskontunnustuksen tehneiden oma leikkikenttä, jossa porukalla tyrmätään "outsidereiden" mielipiteet, jos ne sattuvat esimerkiksi olemaan vääränlaisia. Olisi tietysti hienoa, että ihmiset, jotka täällä kertovat edustavansa tietoa ja osaamista eivät lähtisi nimittelylinjalle tai henkilökohtaisuuksiin, kuten on jo käynyt, tietohan on valtaa.
En itse vastusta mitään muuta kuin autoliikennettä ja sen lisäämistä, vaikkakin on selvää, ettei siitä täysin voida luopua.
En ole itse tehnyt uskontunnustusta näissä asioissa, vaan lähden siitä, että kaikkia liikennemuotoja tarvitaan. Riippuu tietysti mitä halutaan priorisoida tai ei. Metro tarjoaa toteutuessaan nopeita yhteyksiä keskusten välillä, mutta ei tietenkään samalla tavoin kuten ratikka, joka on taas useimmiten hitaampi, mutta jolla on enemmän pysäkkejä. Kannatan itse nykyisen ratikkaverkon voimakasta laajentamista ja toivon niin tapahtuvan. Se ei kuitenkaan sulje pois niitä nopean esikaupunkiliikkumisen tarpeita, joita Helsingin seudulla on.
En siis edes yritä ottaa kantaa siihen, onko Töölön metro tai pisara oikeutetumpi, sillä kumpikin vastaa eri tarpeeseen monilta osin. Pisaralla voidaan pureutua kapasiteettiongelmiin ja siirtyä kaupunkiratojen junissa heiluriliikenteeseen. RHK:n selvityksen mukaan pisarasta on merkittävää hyötyä myös raitioliikenteelle. Metron kutsuminen esim. "hömpötykseksi" ei kuitenkaan saa minua vakuuttumaan keskustelijan tiedoista, sillä kuten jo todettua, useissa Helsinginkin kokoisissa Euroopan kaupungeissa on maanalaista raideliikennettä, jolla on ratkaistu kaupunkien raideliikennettä. Se ei mitenkään sulje pois raitiotien rakentamista, kuten vaikkapa Pariisissa tehdään.