- Liittynyt
- 14 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 5,988
Keksin joitain tapauksia missä BRT on kuitenkin oikea ratkaisu, lähinnä jos latvoilla on paljon vähäisen kysynnän linjoja, mutta pääsääntöisesti ei.
Yksinkertaistetaan niin että lähiöolosuhteissa BRT on hyvä ja edullinen ratkaisu mutta jos BRT-linja tulee suurkaupungin keskustaan on edessä samat vaikeudet kuin millä tahansa keskustoihin tulevan bussiliikenteen järjestämisellä, koska bussit eivät osaa lentää. BRT vaatii keskustassa joko erillisen väylän, yleensä tunnelin, tai sitten terminaalit keskustan laitamalle tai molemmat. Kampin terminaali siihen johtavine tunneleineen on eräänlainen BRT, mutta täysiveriseksi en sitä kutsuisi koska linjastot Kampista eri suuntiin on Hanasaaresta eteenpäin enemmän perinteinen spagettibussilinjasto eikä mikään BRT.
t. Rainer