No voihan sitä pidentää, ei se edes tarvitse minusta pysäkkitaskua.Kaikki bussilinjat eivät millään mahtuisi pysähtymään siinä puiston kohdalla olevalla pysäkillä, busseja kun tulee yleensä useita peräkkäin, tästä syystä suurin osa linjoista pysähtyy vasta viidennen linjan jälkeisellä pysäkillä.
Juuri tuota tarkoitan, ja väitän että tuo sujuvoittaisi bussien liikkumista. Pointti on se että nyt Hakaniemen suunasta tulevalle liikenteelle on valot joissa seistään vaihtuvia aikoja. Tuon jälkeen voitaisiin tehdä niin että:Jos kutosen ja seiskan pysäkit siirrettäisiin samalle kohdalle jossa on keskustaan päin menevä bussipysäkki niin sehän tarkoittaisi yhden autokaistan poistamista siltä kohtaa, pitäisikö h-autojen sitten kiertää siinä kohtaa bussikaistan kautta? Mielestäni ratikoiden liikkumista voisi sujuvoittaa helpoimmin esim. aikatauluttamalla vuoroja siten ettei vaunut tule samaan aikaan pysäkille ja tietenkin antamalla parempia valoetuuksia ratikoille.
a) Hesarilta suoraan Hämeentielle pohjoiseen jatkava liikenne ja Hämeentieltä etelästä tuleva liikenne ajavat samaan aikaan koska tuosta Hämeentietä etelästä tulevasta kaistasta tulisi ikäänkuin liittymä.
b) Kun jalankulkijoiden kannalta olisi kyseessä olisi vain yhden kaistan ylitys johon varsinkin henkilöautot hidastaa kun joutuvat vaihtamaan kaistaa, niin minusta tuossa ei tarvitsisi edes jalankulkijavaloja.
Eli kaistalle vaihtavat henkilöautot, joilla on väistämisvelvollisuus, toki ehkä vähän hidastavat mutta tuo liikennevalon poisto nopeuttaa enemmän. Ja samalla saadaan tilaa ratikkapysäkille.