Ilman provosointia tiedustelisin - kun en tiedä - että onko tälle "pidemmälle huollolle" jotain lähdetietoa, ettei mene provosoinnin puolelle? Mitä tarkalleen ottaen kolmannelle Allergolle tehdään tässä "pidemmässä huollossa" ja miksi se pidempi huolto on päällä joka päivä yhdelle Allegrolle? Entä mistä tulee tarve, että yksi 30 miljoonan euron uusi Allegro pitää olla pidemmässä huollossa joka kolmas päivä, jolloin se ei tuota mitään?
Mukavaa, ettet provosoi. Tällainen pidempi huolto voi olla vaikkapa pyöräkertojen sorvaus, ja siihen yhdistetty yhden tai useamman telin vaihto. Ja missään ei ole väitetty, että joka päivä olisi tällainen huolto käynnissä, keksit tämän kenties itse? Täten ei myöskään yksittäinen yksikkö ole suuremmassa remontissa kolmen päivän välein.
Kuitenkin, riittävän usein on näitä huoltoja päällä johonkin yksikköön, jolloin ilman neljättä yksikköä olisi varayksiköiden määrä tasan nolla koko huollon ajan.
(Ja edelleen, neljällä yksiköllä voidaan varmasti ajaa nykyistä useampi vuoro hyvällä luotettavuudella, mutta nykyisiä vuoroja ei kolmella.)