- Liittynyt
- 15 Maaliskuu 2006
- Viestit
- 638
Kyllä ihmisille pitäisi tarjota mahdollisuus myös keskustan ohittamiseen joukkoliikennevälineellä.Pintaan rakennettu raitiotie on Tampereelle laadullisesti paljon parempi ratkaisu kuin tunneli, syistä, jotka on käyty tässä ketjussa jo kymmeniä kertoja läpi, ja joille sinulle ei ole ollut esittää mitään asia-argumenttia vastaan. Tunnelin teoreettisen aikahyödyn keskustan läpi kulkijoille kumoaa keskustaan tuleville tuleva aikatappio.
En ole saanut vielä ainuttakaan sellaista vasta-argumenttia, joka kelpaisi minulle.
P-Hämppitunneli on geometrialtaan juuri sellainen, miksi se suunnitellaan. Sehän ei ole vielä valmis, joten suunnitelmia on helppo muuttaa tarpeita vastaaviksi.Ei ole millään tavalla osoitettu, että P-Hämpin tunneli edes geometrisesti tai muuten soveltuisi järkevästi raitiotielle. Ei myöskään ole todennäköistä, että tunneli saataisiin "puoli-ilmaiseksi" käyttöön. Lisäksi tunnelin geometria tai muut ratkaisut voivat olla sellaiset, että esimerkiksi raitiotien ramppitunnelit maksavat enemmän kuin kokonaan uuden tunnelin louhinta.
Olen yrittänyt hakea googlella tuohonkin asiaan vastausta, mutta en löydä millään. Olisko mieluummin suomenkielistä linkkiä ?Samaan tunneliin autojen kanssa raitiotietä ei ole paloturvallisuussyistä mahdollista laittaa. Ongelmat ovat ratkaisemattomia etkä ole edes yrittänyt esittää niihin ratkaisuja.
T.s. tamperelaiset tyytykööt vain pintaratikkaan ? Eivät maalaisjuntit sen parempaa ansaitse ? "Kuljetaan me stadilaiset vaan metrolla ja laitetaan maalaiset mieluummin sontakärryyn ?"Olen lisäksi itse käynyt tutustumassa noin kymmenen Tampereen kokoisen kaupungin raitioteihin ja voin itse omaan käytännön tutustumiseeni perustuen vakuuttaa, että pintaraitiotie on tehokkain ja houkuttelevin ratkaisu Tampereen kokoiseen ja rakenteiseen kaupunkiin.