Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Onko muuten Tampereen pikaratikkaradan tarkoitus olla urakiskoa (mallia Helsinki) vai perinteistä avorataa pölkkyineen (mallia Saksa, Göteborg yms.)?
Mitenkäs tuollainen ratarakenne olisi mahdollista Tampereella, muttei Helsingissä? Eikö täällä Helsingissä ole vaadittu, että ratikkakiskoilla pitää pystyä ajamaan hälytysajoneuvoilla? Tampereellako niin ei sitten tarvitse?Tämänhetkisessä suunnittelutilanteessa avorataa tulee osuuksille, joilla raitiotie kulkee omalla väylällään, betoninurmirataa sinne, missä kuljetaan omalla kaistalla ja sekakaistoilla luonnollisesti urakiskotus.
Mitenkäs tuollainen ratarakenne olisi mahdollista Tampereella, muttei Helsingissä? Eikö täällä Helsingissä ole vaadittu, että ratikkakiskoilla pitää pystyä ajamaan hälytysajoneuvoilla? Tampereellako niin ei sitten tarvitse?
Näyttääkin vahvasti siltä, että ne "suomalaiset poikkeusolosuhteet" vallitsevat nimenomaan ja vain Helsingissä. Tampereelle ja Turkuun sitten korkealaatuinen ja nykyaikainen raitiotie. Kateeksi käy...
Autotunnelipäätös saadaan tehtyä, ratikkapäätöstä ei. Kätevästi ei myöskään tarvitse päättää jättää ratikkaa rakentamatta, vaan aina voi lykätä pari vuotta lisää, ja päättää tehdä sillä aikaa lisää autotunneleita.
Nyt on kulunut jo vaikka kuinka monta päivää siitä, kun ratikan yleissuunnitelma valmistui. Missä keskustelu?