Kuinka paljon ratikoiden kanssa päällekkäisen bussiliikenteen loppuminen syysaikataulukauden myötä helpottaa pysäkkiruuhkia?
Luvut eri kaduilla pysäkkien kohdalla ovat siis muutoksen jälkeen (sisältäen sekä ratikka- että bussilinjat):
Hämeenkatu, Keskustorin länsipuolella 54 vuoroa tunnissa suuntaansa (joista busseja 46)
Hämeenkatu, Hämeensillan itäpuolella: 24 vuoroa tunnissa suuntaansa (joista busseja 8)
Hatanpään valtatie, Koskikeskuksen kohdalla: 68 vuoroa tunnissa suuntaansa (joista busseja 60)
Keskustan kehällä kulkee esim. (kaikki busseja)
Rautatienkadun eteläpäädyssä: 21 vuoroa tunnissa suuntaansa
Satakunnankadulla, Finlaysonin kohdalla: 12 vuoroa tunnissa suuntaansa
Hämeenpuiston eteläpäädyssä: 8 vuoroa tunnissa suuntaansa
Muista kaduista voisi mainita esim.
Pirkankadulla, Pyynikintorin kohdalla: 32 vuoroa tunnissa suuntaansa (joista busseja 24)
Itsenäisyydenkadulla: 30 vuoroa tunnissa suuntaansa (joista busseja 14)
Sitäpäs en osaa sanoa mitä luvut olivat vielä keväällä ennen kesäaikataulukauteen siirtymistä, saati sitten aikaan ennen bussireittien 14 ja 28 siirtämistä keskustan kehälle, mutta oletettavasti ainakin Hämeenkadun itäpuolella bussivuorojen vähenemä on luokkaa 85-90 %.