Onhan siinä nytkin liikennettä koko pätkällä, mutta vain tavaraliikennettä.Toivottavasti tuohon Valga-Koidula pätkällekkin saataisiin liikennettä koko pätkälle.
Helmikuun matkustajamäärät ja vertailu vuoden takaiseen on julkaistu. Linkki sivustolle postmees.ee.
Tartto-Koidula-välin matkustajamäärä helmikuussa oli 3000. Mikäli matkustajat jakautuvat tasaisesti, tulee määräksi sata päivässä. Junapareja ajetaan 2, eli keskimäärin peräti 25 matkustajaa junassa. Tartto-Valga-välin matkustajamäärä oli 7000. Näistä luvuista voidaan päätellä, että matkustajamäärä Valga-Koidula välin junissa jäisi hyvin hyvin pieneksi.
Ei silti tyrmätä hyvää ideaa vaan kehitetään sitä hieman. Mitä jos jatkettaisiin Riika-Valga-junaa Pihkovaan? Saataisiin suora päiväjunayhteys Riian ja Pihkovan välille ja samalla matkustajaliikennettä Valga-Koidula-välille. Vielä parempi jos sekä Valgassa että Koidulassa saataisiin vaihtoyhteys Tarttoon - näin saataisiin myös toimiva Tallinna-Pihkova-yhteys.
Mikähän muuten on selityksenä sille, että Pärnun matkustajamäärät jäävät noin pieniksi? Samalla Türin ja Viljandin junissa on niin paljon matkustajia, että ruuhkaisimpia vuoroja pitää ajaa kahdella Flirt-yksiköllä!