Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Vs: Metakeskustelua liikennepoliitikasta
Antero
Olen kuullut tai lukenut, että jopa USA:ssa yritykset hakeutuvat hyvien joukkoliikenneyhteyksien ääreen työvoiman "laadun" vuoksi. Joukkoliikenteellä töihin päässeet ihmiset ovat tuottavampia, koska he eivät ole stressaantuneita ja väsyneitä ruuhkaisessa liikenteessä ajamisesta.R.Silfverberg sanoi:Joidenkin kohdalla voi olla tuollainenkin motiivi, mutta osa näkee asiasta varmaan sellaisenkin puolen, olkoon itsekästä sekin, että hyvillä joukkoliikenneyhteyksillä saa houkuteltua "halpaa" työvoimaa laajemmalta alueelta.
Tuskin on ehdottanutkaan, sillä metrosta puhuttaessa kustannukset ovat kohtuuttomia. Nythän Nokia osallistuu kuitenkin liikenteen kustannuksiin rakentamalla pysäköintitaloon laajennusta. On hieman erikoista, että sitä ei vaadita kaupungin maksettavaksi. Eikö kyse ole kuitenkin täsmälleen samasta asiasta kuin metroasema tai ratikkapysäkki. Nyt se on vain henkilöautoasema tai -pysäkki.R.Silfverberg sanoi:Onko sitä kukaan tosissaan ehdottanut? Jossain vaiheessa on joku ehdottanut että eräs N:llä alkava firma osallistuisi metron rahoitukseen, mutta johto oli tyrmännyt asian, koska se heidän mielestään kuluu yhteiskunnalle.
Antero