Näinhän se toimisi ideaalisti. Olen vain itse luovuttanut sen ajatuksen kanssa, että HSL-alueen bussit kulkisivat aikataulussa, tai että HSL osaisi aikatauluttaa toimivat vaihtoyhteydet. Siksi ymmärrän miksi moni haluaa suoraan keskustalinjansa; vaihtoyhteyksiin ei vain voi luottaa. Jos HSL päättäisi testata tuota ehdottamaasi järjestelyä, 73 lähtisi Malmilta keskustan suuntaan minuutin ennen kuin 77 saapuu sinne.
Ennen HSL:ää Kirkkonummella piti kyytiin noustessa kertoa kuskille mille linjalle haluaa vaihtaa. Kuski sitten välitti tämän tiedon eteenpäin, ja vaihtobussi odotti tarpeen mukaan. PK-seudun kokoisen linjaston kanssa ei tietysti voi odottaa joka ikistä mahdollista vaihtoa, mutta näköjään yhdenkään bussin odottaminen ei enää onnistu, vaikka HSL:n aikataulugurut olisivat tuurilla aikatauluttaneet toimivan vaihtoyhteyden.
Tuo on kyllä turha toivo, eihän edes tunnin välein kulkevat bussit odota myöhässä olevia vaihtoyhteyksiä.
Tässäkin "ratkaisu" oli nostaa tarkastusmaksun hintaa, mutta kun niitä ei määrätä riittävästi, kun ei ole tarkastajia riittävästi ja vaikka määrätään, niin oliko se niin, että alle puolet maksaa...
Ja tarkastusmaksut ei auta väärennettyihin lippuihin, jotka nykyään on iso ongelma. Vaikka tarkastusmaksu olisi 10 000 €, ei sinisessä bussissa ole riskiä tarkastajasta.