Tämä on ihan totta. Muotoilin ideaa hieman löysästi, koska Oslon järjestelmässä Ruter on se joka suunnittelee sisäisetkin linjat; ne vaan toteutetaan vastaavan aluehallinnon toiveiden mukaan. Se että päästäänkö sovintoon rajan ylittävän liikenteen kustannuksista on eri asia esim. Oslon ja Bærumin (Akershusia) väliset kaupunkilinjat taajama-alueella on yhteisliikennettä, mutta motaribussit kaukaisista vuonojenpoukamista ja laaksokylistä on Akershusin kukkarolta.Yksi HSL:n hallintostruktuurin eduista on, että yksi linja voi samanaikaisesti tarjota paikallisia yhteyksiä monen kunnan sisällä, paikallisia yhteyksiä kuntien välillä sekä eri kuntien aluekeskusten välisiä yhteyksiä. Käytännön toteutuksesta voi tietysti olla montaa mieltä, mutta teoriassa tuollainen monipuolistaa tarjontaa, ja voi parhaimmillaan laskea liikennöintikustannuksia, kun päälekkäisille linjoille ei ole samanlaista tarvetta.
Viimeksi muokattu: