Muistutan vielä että Allegro-kalustoa on riittävästi jotta kalustokierron näkökulmasta voidaan neljän Helsingin-vuoron lisäksi ajaa pari vuoroa Tampereelle. Siis sen sijaan että makuutetaan kalustoa turhan panttina eli ei tienaamassa.
Mikäli kalustoa ei tarvitsisi huoltaa, eikä se menisi rikki, Helsingin ja Pietarin välille tosiaan tarvitsisi vain kaksi junayksikköä. Noh, jokin junayksikkö on kuitenkin toisinaan suunnitelmallisesti huollossa (tiettyjen kilometrien täytyttyä), ja silti pitää liikenne hoitaa - tarvitaan siis vähintään kolme junayksikköä. Lisäksi, koska kyseessä on junakalusto, se voi mennä rikki tai myöhästyä reippaasti. Jos yksikköjä olisi vain kolme, niin rikkoutuminen aiheuttaisi sitten junavuoron peruutuksen (tai korvauksen jollain muulla kalustolla).
Tampereen reitille ei siis riitä kalustoa ilman, että liikennöintiluotettavuus romautetaan täysin.
Näin ollen, käytännössä kaksi yksikköä tarvitsee lisäksi kaksi ylimääräistä yksikköä. Tämä ei luonnollisesti kuitenkaan mene siten, että aina tarvittaisiin kalustoa tuplamäärä, vaan kalustomäärän kasvaessa varakaluston suhteellinen määrätarve pienenee. Tämä on yksi syy, minkä takia pikkufirmat eivät välttämättä pysty liikennöimään suurta firmaa edullisemmin, ja tämä nostaa uusien firmojen perustamiskynnystä.