- Liittynyt
- 22 Marraskuu 2007
- Viestit
- 829
Helmi-järjestelmän suurin ongelma on ollutkin juuri se, että yleensä valot tunnistavat ajoneuvon aivan liian myöhään. Ei ole mitään iloa, jos vasta 20m päässä valoista etuisuusvalo alkaa vilkkua ja kuitenkin jäädään punaisiin valoihin.
On vain muutamia paikkoja, missä ajoneuvo tunnistetaan riittävän ajoissa (hyvä olisi, jos valot tunnistavat jo yli 200m päästä siten, että ajoneuvolle annetaan tai veytetään valovaihe, jotta ei tarvitse jäädä turhaan valoihin.
Yksi hyvä paikka on Lauttasaarentien ja Pohjoiskaaren risteyksen valot, jossa bussi tunnistetaan jo kaukaa sillalta, ja valoja pidetään tarvittaessa pitkäänkin. (Samat valot myös antavat helposti valovaiheita jalankulkijoillekin).
On vain muutamia paikkoja, missä ajoneuvo tunnistetaan riittävän ajoissa (hyvä olisi, jos valot tunnistavat jo yli 200m päästä siten, että ajoneuvolle annetaan tai veytetään valovaihe, jotta ei tarvitse jäädä turhaan valoihin.
Yksi hyvä paikka on Lauttasaarentien ja Pohjoiskaaren risteyksen valot, jossa bussi tunnistetaan jo kaukaa sillalta, ja valoja pidetään tarvittaessa pitkäänkin. (Samat valot myös antavat helposti valovaiheita jalankulkijoillekin).